contentcreatie
020 - 261 93 82
Whatsapp
Laan van Kronenburg 14 
1183AS Amstelveen

Employer Branding 
LinkedIn campagne

Dit hebben we gedaan: concept, contentcreatie en LinkedIn adverteren

CTR 1,52%
(Benchmark: 0,30 - 0,45%)
+575% pageviews
vacaturepagina
Interactiefrequentie 2,07%
(Benchmark: 0,55%)
A/B
testing

klant

Bliss is een consultancybureau en gespecialiseerd in het vormgeven en realiseren van verandertrajecten. De mensen achter Bliss zitten vol ambitie, energie en willen blijven groeien. Hiervoor zijn ze voortdurend op zoek naar nieuwe Blissers om hun doelen te verwezenlijken. Daar hebben wij Bliss mee geholpen.

vraag

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk geschikte kandidaten de diverse vacatures van Bliss te zien krijgen en getriggerd worden om door te klikken en te solliciteren.

aanpak

Bijna de helft van het succes van je campagne wordt bepaald door het creatieve aspect. Op basis van een inspirerende en verhelderende kick-off sessie met Bliss, hebben wij het concept vorm gegeven, de ad strategie bepaald en de campagne-content gecreëerd voor de in te zetten advertenties. 

Wij hebben het See Think Do Care-model van Google toegepast bij het vormgeven van de campagne. Dit model is ontwikkeld om de fasen van de customer journey te analyseren. We hebben onderzocht welke reis een potentiële nieuwe kandidaat voor Bliss aflegt om uiteindelijk een kennismakingsgesprek in te plannen of te solliciteren. 

Op basis hiervan hebben wij de content en advertentieformats afgestemd op de verschillende fases van de doelgroep.

Diverse onderzoeken tonen aan dat men gemiddeld zo’n 5 tot 8 contactmomenten nodig heeft om over te gaan tot actie. Bij een employer branding campagne en het uiteindelijk werven van nieuw personeel, zal dit aantal contactmomenten al snel hoger liggen. De betrokkenheid bij zo’n doel is hoger. Vanzelfsprekend heeft iemand dan ook vaak meerdere contactmomenten nodig. 

See | zichtbaarheid creëren
Video ad campagne om Bliss onder de aandacht te brengen als een inspirerende werkgever in de consultancy wereld

Think | overweging stimuleren
Zoveel mogelijk traffic realiseren naar de vacaturepagina van Bliss (doel: websitebezoeken)

Do | conversies stimuleren
Naast de traffic campagne, hadden we een campagne uitgezet met als doelstelling 'sollicitanten'. Deze campagne wordt dan getoond aan mensen van wie de kans het grootst is dat ze uw vacatures bekijken of zullen solliciteren. Dit doel behaalde een hogere CTR dan de traffic campagne.

Het genereren van leads: met behulp van een LinkedIn lead gen formulier, met als trigger een kennismakingsavond, waarbij Bliss een inspirerende masterclass geeft. Je krijgt de mogelijkheid om je potentiële nieuwe werkgever in real life te ontmoeten en zij jou. Die eerste indruk is goud waard!

resultaat

Bliss en wij hadden van tevoren al een goed gevoel over deze campagne qua verhaal en vormgeving. En dat gevoel is meer dan bevestigd. De betrokkenheid bij de campagnes was hoog en er was maar liefst een toename van +577% in pageviews van de Bliss vacaturepagina. De CTR (doorklikratio) was gemiddeld maar liefst 1,67%, terwijl de benchmark rond de 0,45% ligt. Hierdoor vallen de advertentie-uitgaven ook automatisch lager uit. Daarnaast waren er binnen 4 dagen al voldoende leads voor de masterclass! Een mooi resultaat waar we trots op zijn. Inmiddels heeft Bliss al aardig wat nieuwe collega's mogen verwelkomen!

Alle learnings uit deze campagne hebben we vervolgens ingezet voor volgende campagnes die we voor Bliss uitvoeren. Door voortdurend A/B testen uit te voeren, behaal je op de lange termijn betere resultaten tegen een lagere prijs en leer je welke content het beste resoneert bij jouw ideale klant.

Benieuwd hoe we jouw organisatie kunnen helpen? Neem gerust vrijblijvend contact op over LinkedIn adverteren

 

iets moois
creëren samen?

envelopephonecrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram