Merk jij ook steeds vaker dat talent schaars is en dat het moeilijk is de juiste mensen te vinden en te behouden? De stapel vacatures wordt hoger, het werk blijft liggen, en je team heeft het zwaar. Gebrek aan medewerkers is op dit moment één van de belangrijkste risico’s voor bedrijven die willen blijven groeien en schalen.
Dat zul je vast herkennen!
Nieuwe medewerkers kloppen, net als klanten, helaas niet zomaar bij je aan. Duurzaam de juiste mensen aantrekken start met employer branding. Maar wat is dat nu precies?
In essentie geeft het antwoord op de vraag: “Waarom zou ik bij jou komen werken en niet ergens anders?” Dus hoe wordt jouw bedrijf gezien door de arbeidsmarkt en hoe ervaren je werknemers jou als werkgever.
Het draait hierbij niet om een korte sprint, maar om een duurzame aanpak. Geen vluchtige campagne, maar een doordacht plan voor de toekomst. Duurzaam groeien vraagt om een sterk werkgeversmerk, net zoals je dagelijks bezig bent om een sterk product of dienst in de markt te zetten.
De voordelen van een sterk werkgeversmerk
- Je hebt een sterk fundament voor al je recruitment marketing uitingen
- Je onderscheidt je van de concurrent die in dezelfde vijver vist
- Je valt op in de arbeidsmarkt
- Je trekt talent aan die je wilt hebben. Als je bedrijf bekend staat als de place-to-be voor bepaalde talenten, dan komen ze vanzelf naar je toe.
- Trotse medewerkers die graag bij je blijven. Want door te investeren in je merk, investeer je ook in hen.
- Lagere wervingskosten. Een sterk werkgeversmerk bouw je op voor de lange termijn, en dat betaalt zich terug.
- Je bouwt aan je geloofwaardigheid bij klanten
Eén ding is duidelijk: employer branding is om opgemerkt te worden als een aantrekkelijke werkplek. Hoe aantrekkelijk is jouw bedrijf voor potentiële werknemers?