“Is techniek jouw beste vriend?” – Hoe USN met een werken-bij video vacatures invult.
De vraag
USN, Unix Support Nederland, is er om organisaties te helpen bij IT-uitdagingen met praktische oplossingen. Dat doen ze niet onverdienstelijk, want inmiddels heeft USN een behoorlijk portfolio van grote klanten. USN is daarom altijd op zoek naar engineers. Niks doen is geen optie meer in de IT-branche, want om nieuw personeel aan te trekken moet je de doelgroep verleiden. Het MT heeft ons benaderd om USN als toffe werkgever op de kaart te zetten.
De oplossing
Om boven het maaiveld uit te steken in deze branche, zijn we achter de schermen druk bezig om een werken-bij website te maken. Daarnaast hebben we USN als werkgeversmerk in de kijker gezet met een werken-bij video. Een snelle en ideale manier om kandidaten de werkomgeving te laten ervaren. Wat houdt de baan precies in? Wie zijn de collega’s? Hoe ziet het bedrijf eruit en hoe is de sfeer?
Het resultaat
“Met een korte sessie wist dailysirup de kern van ons bedrijf in beeld en geluid te vangen. Door goed te luisteren en te kijken, snapten zij beter dan wijzelf wie we zijn en hoe onze klanten ons zien. Dat terug te zien is een verademing; het is het beeld dat je jarenlang hebt opgebouwd en dan door dailysirup naar voren wordt gebracht. Ik gebruik onze video te pas en te onpas en zie bij alle kijkers herkenning. Ze snappen het, willen deel uitmaken van onze club. We kunnen dan vaak meteen door naar de sollicitatie-ronde of het verkoopgesprek”.
Rob Vermeulen, Managing Director USN
USN